Służewiec 2.0 dla firm-najemców

W środę, 28 września, w nowym biurze JLL odbyła się prezentacja raportu JLL Służewiec 2.0 dla firm-najemców powierzchni biurowych.

Służewiec 2.0, JLL

Służewiec Przemysłowy – to w skrócie 83 000 pracowników, 75 budynków biurowych i co najmniej 30 000 samochodów dziennie. To największy obszar biznesowy w Polsce. To także korki, problemy z parkowaniem i chaosem przestrzennym. Co zrobić, żeby Służewiec dobrze funkcjonował? O tym właśnie rozmawiali eksperci JLL z firmami, które posiadają swoje biura w tym obszarze.

Mateusz Polskowski, JLLFirma doradcza JLL zbadała różne aspekty funkcjonowania Służewca Przemysłowego – największej i najsłynniejszej w Polsce dzielnicy biurowej. Analizie poddano infrastrukturę transportową, kwestie parkowania, przestrzenie publiczne, planowane inwestycje oraz rynek biurowy. Mateusz Polkowski prowadzący prezentację powiedział: „Warszawski Służewiec Przemysłowy to największy obszar biurowy w Polsce. W ponad 75 nowoczesnych budynkach biurowych o powierzchni ponad miliona metrów kwadratowych, zlokalizowanych na 325 hektarach w okolicach ulic Wołoskiej, Konstruktorskiej, Domaniewskiej, Marynarskiej i Cybernetyki, pracuje ok. 83 000 osób. Chcieliśmy zbadać sytuację Służewca i zaproponować rozwiązania, które poprawiłyby jego funkcjonowanie, a w rezultacie jakość życia mieszkańców i pracowników”.

Jan Jakub Zombirt, JLLJednym z największych błędów na Służewcu był brak planu zabudowy na początku rozwoju tego obszaru. Znaczna część biurowców powstała na podstawie decyzji o warunkach zabudowy, a nie w efekcie spójnej koncepcji urbanistycznej. Brak ten spowodował kolejne trudności. „Podczas rozmów z przedstawicielami firm, które mają swoje biura na Służewcu, zidentyfikowaliśmy kilka problemów i barier. Pierwszym z nich jest kwestia komunikacji - zarówno transportu publicznego, jak i prywatnego, czyli korków. Kolejnym wyzwaniem jest parkowanie – w godzinach funkcjonowania biur praktycznie każdy fragment wolnej przestrzeni wypełniony jest autami. Obszarem do poprawy jest również niewystarczająca jakość planowania przestrzennego - biurowce na Służewcu nie tworzą spójnej zabudowy. Brakuje atrakcyjnej przestrzeni publicznej, ciągów pieszych, a dzielnica nie ma swojego centrum. Wyraźnie dominuje funkcja biurowa. Wpływa to na wizerunek - Służewiec postrzegany jest jako miejsce pracy, a nie jako wielofunkcyjny obszar oferujący możliwości spędzania wolnego czasu”, wymienia Jan Jakub Zombirt, twórca raportu Służewiec 2.0.

Zachęcamy do zapoznania się z raportem.

Udostępnij artykuł

Formularz kontaktowy

Wybierz oddział

Wypełnij formularz

*
*
*
*