JLL doradza sprzedającemu w największej tegorocznej transakcji na rynku nieruchomości handlowych
Atrium European Real Estate Limited, wiodący właściciel, zarządca i deweloper centrów handlowych w Europie Środkowej sfinalizował transakcję sprzedaży Atrium Felicity w Lublinie i Atrium Koszalin. Kupującym jest ECE European Prime Shopping Centre Fund II. Wartość transakcji to ok. 298 mln euro, co oznacza ok. 3% premię w porównaniu do wartości księgowych na 31 marca 2019. W procesie sprzedaży Atrium doradzał zespół ekspertów inwestycyjnych z firmy JLL, pod kierownictwem Agaty Sekuły.
Oba centra są absolutnymi liderami rynku w swoich regionach. Atrium Felicity oferuje ok. 77 000 mkw. powierzchni handlowej[1] (całkowita wartość powierzchni najmu Atrium, bez uwzględnienia sklepu Auchan, wynosi 57 200 mkw.). Galeria jest zlokalizowana w Lublinie, który jest prężnie rozwijającym się ośrodkiem akademickim i zapleczem administracyjnym w południowo-wschodniej Polsce, z liczbą mieszkańców przekraczającą 340 000 osób. Centrum zostało otwarte w marcu 2014 roku i jest wiodącym obiektem pod względem obecności marek modowych. Swoje sklepy mają tu m.in. Zara, H&M, czy Reserved, które sąsiadują z hipermarketem Auchan i marketem budowlanym Leroy Merlin oraz rozległym food courtem i strefą rozrywki z 9-ekranowym kinem Cinema City.
Atrium Koszalin oferuje 57 300 mkw. powierzchni handlowej, a do grona najemców obiektu należą m.in. Tesco, Castorama, H&M, Reserved czy C&A. Klientów przyciąga również rozwinięta strefa rozrywkowa, której elementem jest m.in. Multikino. Strefę zasięgu Atrium zamieszkuje 250 000 osób, a w promieniu 70 kilometrów nie ma znaczącego konkurencyjnego obiektu. Mocnej pozycji centrum sprzyja również atrakcyjność inwestycyjna Koszalina, jednego z najbardziej rozwiniętych ośrodków gospodarczych północno-zachodniej Polski.
[1] Hipermarket Auchan, który zajmuje 19 750 mkw., nie stanowi części transakcji.