KPMG zdecydowało się na przedłużenie najmu w warszawskim kompleksie Gdański Business Center, zarządzanym przez Savills Investment Management. Zajmuje w nim ok. 12 000 mkw. powierzchni. Eksperci JLL ponownie doradzali KPMG w procesie negocjacji kontraktu. Kompleks oferujący 101 000 mkw. powierzchni komercyjnej, został zakupiony przez Savills Investment Management w imieniu jednego z globalnych funduszy emerytalnych.
KPMG jest globalną organizacją niezależnych firm świadczących usługi profesjonalne z zakresu audytu, doradztwa podatkowego i doradztwa gospodarczego, zatrudniającą ponad 219 000 osób w 147 krajach na świecie. W Polsce działa już od ponad 30 lat, obecnie zatrudnia blisko 2000 pracowników w 7 biurach.
Firma KPMG stanęła przed decyzją, czy relokować biuro do nowej siedziby, czy też pozostać w Gdański Business Center. Po porównaniu dostępnych opcji najmu i szczegółowej analizie rynku podjęto decyzję o pozostaniu w dotychczasowej lokalizacji.
KPMG od pięciu lat jest jednym z głównych najemców Gdański Business Center. Przedłużenie umowy uwzględnia możliwość elastycznego dostosowania powierzchni oraz okresu najmu do potrzeb biznesowych firmy w Polsce i sytuacji rynkowej w nadchodzących latach.
„Z naszych badań wynika, że praca w biurze ułatwia dzielenie się wiedzą, naukę i mentoring. Gdański Business Center to kompleks wielofunkcyjny, w którym poza powierzchniami biurowymi, ku zadowoleniu użytkowników, znajduje się także wiele punktów handlowo-usługowych. Innym, bardzo ważnym atutem, niezwykle docenianym przez najemców, jest także jego doskonała lokalizacja. Cieszę się, że firma KPMG pozytywnie oceniła naszą dotychczasową współpracę i zdecydowała się na jej przedłużenie na kolejne lata”, dodaje Julia Racewicz, Senior Asset Manager, Savills Investment Management.
Ostatnio dużo mówi się o zmieniającej się strukturze popytu na biura, w której zaczynają dominować przedłużenia umów najmu. Powodem jest pandemia, która wstrzymuje plany ekspansji wielu firmy. W przypadku KPMG mamy jednak do czynienia z inną sytuacją. Nasz klient rozpoczął proces „stay vs. go” jeszcze w 2019 roku, co pozwoliło na bardzo dokładną analizę warszawskiego rynku. Decyzja o pozostaniu w Gdański Business Center nie jest wymuszona przez COVID-19, a podyktowana potrzebami pracowników. Ponadto, w trakcie renegocjacji udało nam się wprowadzić do umowy bardzo ważne dodatkowe zapisy pozwalające naszemu klientowi dostosowywać powierzchnię biura w zależności od założonych celów.
Gdański Business Center to nowoczesny kompleks czterech budynków biurowych klasy A, zlokalizowany na centrum Warszawy. Inwestycja powstała w latach 2014 (faza I) oraz 2016 (faza II). Poza przestrzeniami biurowymi, na terenie Gdański Business Center ulokowane są także restauracje, kawiarnia, salon kosmetyczny, przedszkole, centrum medyczne, klub fitness Zdrofit oraz ogólnodostępny dziedziniec z elementami zieleni i małej architektury. Do dyspozycji najemców kompleksu są również tarasy zlokalizowane na wyższych piętrach budynków. W Gdański Business Center znajduje się także 1379 miejsc parkingowych podziemnych i 76 naziemnych oraz infrastruktura dla rowerzystów z 416 stojakami rowerowymi, szatniami i prysznicami.
Kompleks położony jest tuż przy stacji pierwszej linii metra Dworzec Gdański oraz przy dworcu kolejowym Warszawa Dworzec Gdański. W pobliżu inwestycji znajduje się również wiele przystanków autobusowych, tramwajowych oraz punkty wypożyczania rowerów miejskich, co gwarantuje doskonałą komunikację z innymi dzielnicami Warszawy. Bliskość Mostu Gdańskiego dodatkowo ułatwia komunikacyjną dostępność prawobrzeżnej Warszawy. W sąsiedztwie kompleksu znajdują się liczne udogodnienia, m.in. galeria handlowa Westfield Arkadia.