Zakończono realizację II etapu kompleksu Gdynia Waterfront. Przy ul. Waszyngtona wzniesiono dwa nowoczesne budynki biurowe. Oferują one 16 tys. mkw. powierzchni do wynajęcia, z parterem przeznaczonym na usługi i podziemnym parkingiem. Konstrukcja budynków umożliwia elastyczną aranżację przestrzeni biurowych dzięki minimalizacji liczby wewnętrznych podpór. Dodatkowo podczas tego etapu inwestycji powstały dwa obiekty z funkcją mieszkalną oferujące 126 mieszkań. Obok tych budynków pojawią się niewielkie zielone tereny, które będą dostępne tylko dla mieszkańców.
Obiekty mieszkalne i biurowe z tej fazy inwestycji będą starać się o certyfikat LEED. Po I etapie budynek biurowy już otrzymał certyfikat LEED na poziomie Platinum. Planuje się, że ponad ćwierć powierzchni projektu będą stanowiły tereny zielone.
Kolejna faza inwestycji przewiduje budowę trzech obiektów przy Skwerze Kościuszki: wielofunkcyjnego budynku, pawilonu kultury i hotelu z salami konferencyjnymi.
Projekt Gdynia Waterfront dostarczy 75,5 tys. mkw. powierzchni o mieszanym przeznaczeniu. Pojawią się tam obiekty mieszkalne, handlowe, usługowe oraz powierzchnie biurowe i hotel z centrum konferencyjnym. Kompleks będzie się znajdował między ulicami Hryniewickiego, Waszyngtona i Skwerem Kościuszki.
Powiązane newsy
- Zielone światło dla Waterfront II w Gdyni (24 marca 2021)
- Gdynia Waterfront II z pozwoleniem na budowę (11 czerwca 2019)
- Postępujące przygotowania nad Gdynia Waterfront (26 kwietnia 2018)