Z końcem czerwca w miasteczku lotniskowym Airport City Gdańsk (ACG) wmurowano kamień węgielny pod pierwszy z siedmiu planowanych biurowców. Po ukończeniu, cały kompleks będzie oferować ponad 120 000 mkw. Jako uzupełnienie oferty, w przyszłości ma tu powstać także hotel. Wykonawcą budowy, której wartość jest szacowana na 66 mln złotych, jest firma HOCHTIEF Polska. Wyłącznym agentem odpowiadającym za proces komercjalizacji jest JLL.
Sześciokondygnacyjny budynek Alpha, którego powierzchnia najmu to 8500 mkw., zostanie oddany do użytkowania w połowie 2021 roku. W ramach pierwszej fazy inwestycji powstanie również dwupoziomowy parking podziemny dla prawie 200 aut (w tym stacje do ładowania samochodów elektrycznych).
ACG, które jest realizowane w bezpośrednim otoczeniu gdańskiego terminala lotniczego, to pierwsza tego typu inwestycja w Polsce. W ramach kompleksu mają powstać nowoczesne biurowce, oferujące na parterach przestrzeń przeznaczoną na działalność handlowo-usługową oraz lokale gastronomiczne. Całość otoczona będzie zielenią, elementami małej architektury oraz terenami rekreacyjnymi, umożliwiającymi najemcom uprawianie sportu. Po zakończeniu budowy, Airport City Gdańsk będzie nowoczesną i atrakcyjną dla biznesu częścią miasta, która dzięki ogromnemu potencjałowi wynikającemu z doskonałej lokalizacji w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska, będzie przyciągać najemców, zarówno z lokalnych, jak i z międzynarodowych firm.
„Airport City Gdańsk to unikatowy projekt w skali całego kraju. Inspirację do powstania tego kompleksu czerpaliśmy od najlepszych portów lotniczych świata w Dusseldorfie, Zurychu, Monachium, Frankfurcie czy Paryżu. Żadne lotnisko w Polsce nie zrealizowało do tej pory takiego projektu, a my, przecierając im szlaki, możemy też zdywersyfikować nasze przychody. Dziś jesteśmy w 100% zależni od zmieniającej się koniunktury na rynku usług lotniczych, a COVID-19 skutecznie zweryfikował naszą sytuację. Miasteczko lotnicze Airport City Gdańsk będzie stanowiło nasz drugi filar w uzyskiwaniu przychodów. Cieszymy się, że inwestycja ruszyła pełną parą”, mówi Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.
Doskonała ekspozycja lokali gastronomicznych i handlowo- usługowych, ich widoczność od strony terminala, potencjalni klienci w postaci ok. 3000 pracowników lotniska, pasażerowie linii lotniczych (5 mln obsłużonych w 2019 roku), stale rozwijająca się siatka bezpośrednich połączeń lotniczych z dziesiątkami miast w Europie, a także liczne połączenia komunikacji miejskiej - to niewątpliwe atuty wynikające z niepowtarzalnej lokalizacji inwestycji, które z pewnością przyczynią się do sukcesu każdego, kto zdecyduje się na otwarcie biznesu w Airport City Gdańsk.
Zainteresowanie projektem Airport City Gdańsk jest duże i jesteśmy przekonani, że proces komercjalizacji zakończy się pełnym sukcesem. Atutem pierwszego budynku jak i całego Airport City Gdańsk jest nie tylko świetne skomunikowanie lotnicze, drogowe i kolejowe, ale także fakt, że najemcom oddawana jest otwarta przestrzeń bez sztywnego narzucania metrażu przypadającego na jednego pracownika. W dobie dystansu społecznego ułatwi to efektywniejsze rozplanowanie przestrzeni.